понеделник, 6 май 2013 г.

Ciambelline di Toscana - солени кравайчета с мащерка



Едно вкусно предложение за "нещо за похапване, по никое време". Могат да бъдат и чудесна добавка към аперитив, да си ги похапвате докато гледате телевизия или просто за да залъжете глада. Тук в Тоскана са много популярни тези "понички" , но досега никога не ги бях приготвяла в къщи, за което съжалявам. Вече няма да прибягвам до супермаркета за да се сдобия с тях, нужни са ми са 30 минути и добра воля за да присъстват на трапезата ми.
В оригиналната рецепта не е използвана мащерка, а зърна ким, с които аз не разполагах.


Адаптирано от : "Album di cucina" 2010 г.

Продукти:

325 гр. брашно
1 1/2 с.л. захар
40 гр. вода*
65 гр. прясно мляко
5 гр. зехтин
20 гр. краве масло на стайна температура
30 гр. свинска мас
12 гр. свежа мая
1с.л. мащерка
2с.л. сол
1 ч.л. кимион

* Всички течности са в грамове, не в милилитри. Няма грешка :)


*Разтворете маята в малко хладка вода.
*Смесете всички съставки и замесете не много твърдо, гладко тесто.
*Включете фурната да загрява на 200 С/
*В дълбоко тенджера сложете вода да заври.
*Късайте малки топченца тесто, които трябва да разточите на фитилчета, след което ги завивате на малки кравайчета.
*След като водата е завряла изсипвате кравайчета вътре и варите 1-2 минути, докато изпулват сами на повърхността.
*Изливате водата и нареждате кравайчетата в застлана с хартия тава, като гледате да оставяте малко място между тях.
 *Печете около 30 минути, докато получат приятен златист цвят.


3 коментара:

  1. Обичам ги тези кравайчета , ама все си ги купувам , не съм правила никога :) ! Благодаря за рецептата ,Деси !
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  2. Мерси, Траяна.
    Ивана, според мен тези са по-добри от купените, защото не са така мазни. Ама има разлика от купените, тези не са хрупкави отвътре, но определено мисля да ги правя често!

    ОтговорИзтриване