събота, 27 август 2011 г.

Гърне по горнооряховски и първата ми награда




 Малко съм носталгично настроена защото отпуската свърши и от вчера съм в Италия.
През трите седмици които бях в България нямах много време за готвене, но пък си похапнах доста вкусотии. Заредих се със страшно много позитивни емоции- срещи с роднини и любими хора, разходки из красивата ни родина, скок с бънджи иии първата ми награда :)
Искрени благодарности Аngellova за наградата. Думи нямам да ти опиша колко ме развълнува!
А сега да преминем към рецептата.



Продукти:

1,5кг. телешки жили
500гр. телешки опашки
500гр. картофи
2 глави целина (с големината на юмрук)
1 патладжана
200гр. моркови
400гр. малки глави лук
1 глава чесън
250гр. домати
1 -1.5  литър червено вино
връзка магданоз
връзка целина
3 дафинови лисра
3-4 зърна бахар
сол
черен пипер


*Целината, моркова, доматите и патладжана се нарязват на кубчета.
*Картофите се режат на шайби.
*Лукът и скилидки чесън се обелват и се оставят цели.
*Магданоза и целината се режат на ситно.
*Всички продукти се поставят в гърнето и се заливат с виното.
*Гърнето се пъха в студена фурна.
*Докато заври се пече на 200 С след което се намаля на 100 С.
*През първите 4 часа от печенето при необходимост се долива вино.
*След четвъртия час капакът на гърнето се залепя с тесто.
*Ястието се готви още 6-7 часа.
*Поднся се с хрян.



Ето я и първата ми награда


 От своя страна ще я споделя с:
Аелис която постоянно ме изкушава със своите десерти;
Нина и неинете интересни предложения;
Вероника която всеки път ме изненадва с нестихващият си ентусиазъм в кухнята;

3 коментара:

  1. Деси, много хубава рецепта - обичам ястия с телешко!Честита ти първа награда - заслужаваш я, пожелавам ти да получиш още много:))).
    Много ти благодаря затова, че сподели наградата и с мен, и за милите думи относно моите десерти - много обичам да ми говорят така:))).Ще си закича наградата при следващата публикация, много й се радвам:).
    Поздрави и прекрасен уикенд!!!

    ОтговорИзтриване
  2. Много мило.:)))
    При теб е страшно вкусно.
    Благодаря ти за жеста и за поканата да разгледам хубавия ти блог.
    Поздрави.:)))

    ОтговорИзтриване
  3. Много вкусна рецепта, Деси!! Всичко приготвено в гърне е някакси "по" :)! Блогът ти е прекрасен - пожелавам ти още мноооого награди и безброй почитатели, които да се наслаждават на вкусните ти предложения! Прекрасен неделен ден ти желая :))

    ОтговорИзтриване