неделя, 29 юли 2012 г.

Печени понички




От всички понички които съм приготвяла в къщи, тези събраха най-много "ЗА". Не са мазни, страхотно мекички и изискващи сравнително малко време за приготвянето им. Преди няколко дена Вили, от готварската група във ФБ сподели този линк с молба за превод. Малко по-късно Вени преведе рецептата, а ето, че тази сутрин аз зарадвам домочадието с тях.
Поничките могат да се напълнят с крем, шоколад или пък мармалад. На мен толкова много ми хареса меката им, леко сладникава текстура, че реших да им се насладя в натурален вид.

Продукти за около 20 понички:

150 мл. кисело мляко
20 гр. прясна мая
75 гр. захар
2 яйца
1/2 ч.л сол
75 гр. разтопено краве масло
около 450 гр. брашно


За намазване:

около 50 гр. разтопени краве масло

За поръсване :

кристална захар



* Маята, захарта и солта се разтварят в 30 мл. хладка вода.
* В друг смесете млякото, яйцата и кравето масло.
* След като маята се активира смесете всички съставки и замесете меко тесто.
* Оставете да втаса на топло докато удвои обема си.
* Загрейте фурната на 180 С.
* От втасалото тесто оформете малки питчици с дебелина около 1 см.
* Наредете ги на разстояние една от друга в тава застлана с хартия за печене.
* Печете до златисто.
* Готовите понички още топли намажете с разтопено краве масло и оваляйте в захар.




6 коментара:

  1. Гледах ги аз тези сладури и търпеливо дочаках рецептата:)Чудесни са!

    ОтговорИзтриване
  2. Траяна, много са мекички и лекички. Аз лично нямам проблем с пърженото и харесвам и мазни понички, но в къщи всички казаха, че това са най-хубавите понички които сме яли.

    ОтговорИзтриване
  3. Поничките наистина изглеждат страхотни...Трябва да ги приготва и аз.
    Хубава седмица,Деси!

    ОтговорИзтриване
  4. От пръв поглед ме спечели за идеята :) Ще се изпробват задължително! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Много пухкави и мекички изглеждат:) Със сигурност и много вкусни:)

    ОтговорИзтриване
  6. Поничките бяха невероятни, добре че ме напомни за тях-тия дни ще ги приготвя пак.

    ОтговорИзтриване