петък, 10 май 2013 г.

Козуначени топчета



Велик ден мина, а след него останаха няколко натрупани килца и старите козунаци.
Миналата година а и по Коледа правя тази рецепта и се получава много вкусен десерт. Харесва ми и крем карамел с козунак ама пък половинът не яде крем карамел. Аз пък от своя страна още съм на диета след операцията и не можах да хапна нищо от великденските вкусотии. И понеже останалите яйца от велик ден вече, ги употребих в тази и тази салата, остана ми само козунакът.
След кратко търсене в интернет попаднах на рецептата на Vens и веднага се спрях на нея. Ето как я приготвих аз с малки промени.


Продукти:

около 250 гр. сух козунак
около 150 гр. какаови бисквити с лешници
50 гр.фъстъци
2-3 с.л горчиво какао
2-3 с.л. мед
около 50 мл. прясно мляко
около 80 гр. меко краве масло
есенция ванилия
3-4 с.л. ром

*Козунакът се натрошава на много ситно.
*Бисквитите и фъстъците се смилат в блендер след което се прибавят към козуначните трохи.
*Добавят се всички останали продукти и се замесва тесто.
*Ако тестото е лепнещо добавете още бисквити ако пък е прекалено гъсто, добавете още малко прясно мляко.
*Оформете топки в средата на които поставете по една лъжичка мармалад.
*Готовите топли ставете за 15 минути в хладилник.


За глазурата:
 80 гр. черен шоколад
20 гр. краве масло
2с.л. прясно мляко


Още:
сладко от ягоди, сладко от смокини и кокосови стърготини за украса


*Разтопете на водна баня всички продукти.
*Топнете всяка топка в топлият шоколад и поръсете с кокосови стърготини.







Няма коментари:

Публикуване на коментар