сряда, 26 октомври 2011 г.

Фокача с прошуто кото и моцарела



Една много любима рецепта!

Продукти за тестото:

500гр. брашно тип 0
250мл. вода
15гр. захар
10гр. сол
50мл. зехтин
40гр. бирена мая


Необходими са още:

зехтин
моцарела
прошуто кото
розмарин

*Маята и захарта се разтварят в хладка вода.
*В купа се изсипват останалите продукти и се прибавя водата.
*Замесва се меко тесто, което се покрива с кърпа и се оставя да втаса за 20-30 минути.
*Взема се част от тестото и се разточва кора с дебелина не повече от 5мм.
*Поставя се в намаслена тава и отгоре се покрива с моцарела и прошуто - толкова колкото искате.
*Разточва се втора кора и с нея се покрива първата.
*Притиска се добре по края.
*Фокачата се надупчва с вилица и се оставя да втаса още 20 минути.
*Поръсва се със зехтин и розмарин след което се пече на 200 С в предварително загрята фурна.

От тази доза правя две фокачи. Тестот е хубаво също и за пици.

5 коментара:

  1. Деси,фокачата ти е убийствена,много ми харесва!
    Трябва да я опитам непременно!Благодаря за идеята!
    Хубава вечер пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря, почти съм убедена, че ще ти хареса!

    ОтговорИзтриване
  3. Фокачата ти е много изкусителна !
    И аз бих искала да я направя ,но каква е бирената мая ,чувала съм за такава но за лечебни проблеми :)
    Геви

    ОтговорИзтриване
  4. Никога не съм правила фокача и предполагам че ще ти открадна рецептата за да си направя в къщи. много хубави изглежда.
    Веси

    ОтговорИзтриване
  5. Геви, бирената мая е онази мая която седи в хладилниците в супермаркета - на кубчета.
    Веси много ще се радвам да ми откраднеш рецептата!

    ОтговорИзтриване