неделя, 11 септември 2011 г.

Шефска торта / La torta per capo





Това е тортичката която приготвих за рожденния ден на шефката. За тези които не зная - аз работя в шивашка фабрика за ризи и от там дойде идеята за визията на тортата. Това е втората торта със захарно покритие която правя. Използвах марципан Варна. Смятам, че като за втори опит не е зле, но определено има много неща които не са ми ясни по покриването на тортата.

Направих два блата по тази рецептата.

Продукти за крема:

250гр. слладкарска сметана
250гр. маскарпоне
5с.л. захар

*Сметаната се разбива на гъст сняг и към нея се прибавят маскарпонето и захарта.
*Всичко се обърква до получаването на хомогенна смес.



Сироп:

100мл. вода
30гр. захар
есенция череша

*Охладените блатове се сиропират с горещия сироп и се слепват с получения крем.
*Украсява се по желание.
*Тортата престоява една нощ в хладилника преди консумация.

2 коментара:

  1. Деси, поздравления :) много е шик тортата!! Супер идейно си я оформила - адски ме впечатлиха детайлите!! Аз не знам защо във форума я прочетох като "шаферска" :) вероятно заради така елегантната линия и нежния цвят... Прекрасна е!!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря. Не е перектна като на мамите от форума но аз определено съм доволна от резултата. Работих с парено тесто - незнам дали от него или от неопитността ми но къдричките на ризата се напукаха още при самото им нагъване(на снимката не се вижда). Следващия път ще пробвам с фондан.

    ОтговорИзтриване